طرز تهيه سوهان كنجدي عسلي

انتشار اطلاعات عمومي

طرز تهيه سوهان كنجدي عسلي

۱ بازديد ۰ نظر

طرز تهيه سوهان عسلي كنجدي ترد

اگر مي‌خواهيد براي كودكتان خوراكي سالمي تهيه كنيد كه جايگزين آب‌نبات و تنقلات مضر باشد، ما توصيه مي‌كنيم طرز تهيه سوهان عسلي كنجدي ترد را بياموزيد. اين نوع سوهان، بافت تردي دارد و بسيار خوشمزه و مقوي خواهد بود.

براي تهيه سوهان عسلي كنجدي ترد شما به ۲ قاشق غذاخوري عسل، ۳۰ گرم كره، ۱ ليوان شكر، ۵۰ گرم كنجد و ۴ قاشق غذاخوري روغن مايع نياز داريد. همچنين شما مي‌توانيد به جاي روغن مايع از كره آب‌شده استفاده نماييد.

پيش از شروع هر كاري، ابتدا كف يك سيني را كمي با روغن مايع يا كره چرب كنيد. براي تهيه سوهان عسلي كنجدي ترد، ابتدا شكر را روي حرارت ملايم قرار دهيد تا ذوب شود. در مرحله بعد عسل و روغن را به شكر اضافه كنيد و آن‌ها را به خوبي هم بزنيد.

هنگامي كه احساس كرديد تركيبات به رنگ كاراملي تغيير كردند، كنجد را اضافه كنيد و آن‌ها را به خوبي هم بزنيد. هنگامي كه رنگ سوهان عسلي كنجدي ترد، طلايي شد، آن را از روي حرارت برداريد.

سوهان عسلي كنجدي ترد داغ را با قاشق روي سيني چرب شده بريزيد. سوهان به سرعت خنك و خشك مي‌شود. پس از آن شما مي‌توانيد اين شيريني يا آب‌نبات را همراه با چاي يا دم‌نوش مورد علاقه خود نوش جان كنيد. نكته ترد شدن سوهان عسلي كنجدي خانگي، داغ بودن آن است. در واقع شما بايد سوهان داغ را روي سيني بريزيد تا به سرعت خشك و ترد شود.

طرز تهيه سوهان عسلي كنجدي نازك

برخلاف تصور بسياري از افراد، تهيه سوهان عسلي كنجدي نازك بسيار ساده است، اما كمي نياز به زمان و صبر و حوصله دارد. نحوه تهيه سوهان عسلي كنجدي نازك همچون سوهان عسلي‌هاي ديگر است، با اين حال مرحله پاياني، كمي متفاوت خواهد بود. از اين جهت توصيه مي‌كنيم به ادامه مقاله توجه كنيد.

براي تهيه سوهان كنجدي نازك شما به ۱ ليوان شكر، ۳ قاشق غذاخوري عسل، ۱ ليوان كنجد، يك قاشق غذاخوري كره و ۱ قاشق چاي‌خوري زعفران دم كرده نياز داريد. همچنين در صورتي كه مي‌خواهيد از شكر استفاده نكنيد، كافي است به جاي ۳ قاشق غذاخوري عسل، از ۵ قاشق غذاخوري يا بيشتر از عسل استفاده نماييد.

براي تهيه سوهان عسلي كنجدي نازك ابتدا شكر را داخل يك قابلمه روي حرارت كم بريزيد و تا به آرامي ذوب و مايع شود. توصيه مي‌كنيم اگر مي‌خواهيد شكر گلوله نشود آن را به آرامي هم بزنيد. در مرحله بعد، كره را به شكر اضافه كنيد و هم بزنيد تا كاملاً ذوب شود.

سپس كنجد و زعفران را به تركيبات اضافه نماييد. هنگامي كه سوهان عسلي كنجدي نازك آماده شد، كف يك سيني را با كمي كره چرب كنيد. سوهان عسلي كنجدي را با كمك يك قاشق روي يك سيني بريزيد.

پس از آن كمي صبر كنيد و يك بشقاب يا سيني ديگر روي سوهان عسلي كنجدي قرار دهيد و فشارش دهيد تا ضخامتش نازك و ورقه‌اي شود. اين روش كمك مي‌كند تا به سادگي سوهان كنجدي ورقه‌اي يا نازك تهيه كنيد.

از ديگر نكاتي كه بايد رعايت كنيد، چرب كردن بشقاب يا سيني است كه در برخورد با قسمت بالايي سوهان عسلي كنجدي نچسبد. سوهان به سرعت خشك و سرد مي‌شود و شما مي‌توانيد آن را با چاي يا دم‌نوش مورد علاقه خود ميل كنيد و ديگر قند و شكر اضافه را از ميان وعده‌تان حذف نماييد.

طرز تهيه سوهان عسلي با گردو

در صورتي كه مي‌خواهيد شيريني يا دسر خوشمزه و مقوي تهيه كنيد، توصيه مي‌كنيم طرز تهيه سوهان عسلي با گردو را در ادامه اين مقاله بررسي نماييد. همچنين شما مي‌توانيد همراه با گردو، مقداري كنجد بوداده نيز استفاده كنيد، اما اين مرحله به سليقه و دلخواه شما بستگي دارد.

براي تهيه سوهان عسلي با گردو شما به نصف ليوان گردو خرد شده، نصف ليوان كنجد، ۱ ليوان شكر، ۱ قاشق غذاخوري عسل، ۵۰ گرم كره و ۱ قاشق غذاخوري زعفران دم كرده نياز داريد. همچنين اگر مي‌خواهيد سوهان عسلي با گردو همراه با بافت نرم‌تري تهيه كنيد، مي‌توانيد از ميزان عسل بيشتري بهره‌مند شويد.

براي تهيه اين سوهان عسلي خانگي ابتدا شكر را روي حرارت ملايم قرار دهيد و آن را هم بزنيد تا ذوب شود و رنگش به كاراملي تغيير كند. سپس عسل را به شكر اضافه كنيد و تركيبات را به خوبي هم بزنيد. هنگامي كه رنگ تركيب شكر و عسل طلايي شد، كره و زعفران دم‌كرده را اضافه كنيد.

در اين مرحله كمي تركيبات را تفت بدهيد. توصيه مي‌كنيم حواستان به شكر باشد تا نسوزد يا گلوله نشود، چرا كه مزه سوهان عسلي كنجدي با گردو را تلخ مي‌كند. در مرحله پاياني گردو خرد شده و كنجد را به ديگر تركيبات اضافه نماييد و آن‌ها را با يكديگر به خوبي هم بزنيد.

كف يك سيني را با كمك روغن مايع يا كره چرب كنيد و تركيبات را به كمك قاشق به داخل سيني بريزيد. هنگامي كه سوهان عسلي با گردو خنك و خشك شد، مي‌توانيد آن را برداريد و داخل ظرف دربسته مورد نظرتان بريزيد و همراه با چاي ميل كنيد. شما مي‌توانيد از سوهان عسلي خانگي در ظرف دربسته در دماي استاندارد خانه يا حتي در يخچال نگهداري كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.